Otrzymałem niedawno ciekawe zlecenie wyjazdowe. Sesja odbyła się w siedzibie klienta, o ile same produkty były dość proste w fotografowaniu i samo wykonanie zdjęć nie przysporzyło żadnych problemów o tyle nad retuszem już trochę musiałem posiedzieć.

Po pierwsze istotne było uzyskanie pełnej ostrości na całym fotografowanym obiekcie. Produkt miał być ostry w całości. Oznaczało to zastosowanie techniki focus stacking. Polegało to na wykonaniu kilku zdjęć jednego produktu ale każde ujęcie miało ustawioną ostrość w nico innym miejscu. Uzyskałem w ten sposób kilka zdjęć w których ostry był inny fragment produktu. Sam proces złożenia kilku klatek w jedną to zaledwie kilka kliknięć w Photoshopie.

Prawdziwym wyzwaniem było skorygowanie kształtu produktów. W zdjęciach udział wzięły prawdziwe produkty, które miały kształt odbiegający od ideału podobnie ich opakowanie także było po prostu normalne. Do dyspozycji miałem nowe etykiety i papiery pakowe z logiem producenta było to pomocne podczas retuszu. Narzędzie Liquify używane jako podstawowe. W miejscach w których nie udało się odpowiednio zniekształcić lub występlować produktu posiłkowałem się osobno sfotografowanymi nowymi etykietami. Gotowe zdjęcie to zlepek kilku różnych klatek, etykiet i mocno obrobione skraplaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *